lampa pierścieniowa do makro

Fotografia makro

Fotografią makro interesuje się szerokie spektrum amatorów fotografii oraz profesjonalistów. Kłopotem nie do przeskoczenia dla wielu jest pofatygowanie się o specjalny obiektyw makro. Obiektywy takie pozwalają nam osiągnąć prawdziwie przybliżenie 1:1 jednak taka technologia się ceni. Na szczęście tańszymi metodami możemy uzyskać porównywalne, a może nawet lepsze efekty.

1. Pierścienie odwrotnego mocowania
Ten mały kawałek metalu/plastiku pozwala nam zamontować odwrotnie obiektyw do naszej lustrzanki. Wykorzystamy tak właściwości powiększające odwróconego układu soczewek. Będziemy mogli uzyskać powiększenia większe niż 1:1. Ważne aby obiektyw był konstrukcją stałoogniskową – w takim scenariuszu zoom może się nie sprawdzić. Bardzo dobrze sprawdzą się stare Zenitowskie obiektywy.

2. Pierścienie pośrednie
Pierścienie pośrednie montujemy między obiektywem, a aparatem. Pozwoli nam to zwiększyć powiększenie. W zestawie dostępne są 3 pierścienie, więc będziemy mogli regulować stopień odwzorowania obrazu.

3. Soczewki powiększające
Te drobne szklane soczewki montujemy na nasz obiektyw jak normalny filtr w celu powiększenia obrazu o parę dioptrii. W zestawie znajdują się 4 filtry o różnych powiększeniach, zatem możemy spróbować paru konfiguracji. Bardzo proste i podstawowe efekty za małe pieniądze.

 

4. OświetlenieMRC_80

Przy fotografii makro nie możemy zapomnieć o świetle, a raczej małej ilości światła. Często blokujemy je sobie przez samych siebie, przez wymóg bycia blisko w stosunku do fotografowanego obiektu. Z pomocą przychodzi nasz lampa pierścieniowa na obiektyw MRC-80FV. Lampa bardzo dobrze doświetli naszą scenerię światłem stałym, ewentualnie rozjaśni fotografię przy pomocy flasha – obie opcje znajdziemy w tej lampie. Do zestawu dołączony jest zestaw filtrów redukcyjnych oraz nadajnik który montujemy na sankach aparatu.

 

5. Statyw

będzie bardzo ważnym elementem naszego wypadu w plener. W naszym sklepie jest dostępnych parę modeli statywów fotograficznych, jednak wydaje nam się, że najlepszy wyborem będzie FotoMate M-036. Jest to wytrzymały i niski statyw, który posiada głowicę olejną. Lekka i stabilna konstrukcja zostanie doceniona po długich godzinach szukania idealnych kadrów.

fotomate-m-036

Żarówki do lamp pierścieniowych

Ostatnio zadziwił mnie jeden z klientów. Dzwonił do naszego sklepu z pytaniem czy mamy żarówki pierścieniowe czyli żarówki do lamp pierścieniowych. Byliśmy 15-tym sklepem, do którego dzwonił i dopiero u nas je znalazł ! Nie muszę pisać jakie szczęście go rozpromieniło – od razu mi zapowiedział, że wpisuje nasz sklep do >ulubionych<

Dla nas to oczywiste że, sprzedając lampy pierścieniowe, powinniśmy również mieć żarówki pierścieniowe do nich. Przecież żarówka to element lampy, który co jakiś czas jednak wymaga wymiany na skutek zużycia, jak również na skutek przypadkowego stłuczenia. To przecież tylko delikatne szkło.

Sprzedajemy lampy pierścieniowe i oczywiście również żarówki pierścieniowe, nie wyobrażam sobie inaczej.

Żarówki są energooszczędne, o temperaturze barwy światła dziennego 5400 K i mają współczynnik oddawania barw R > 90.

Wymiana żarówek jest dosyć prosta tak, że nawet panie radzą sobie doskonale.

NG_28C.2

statyw naszyjny

Statyw naszyjny

Statyw naszyjny – uniwersalny przenośny

Niedawno sprowadziliśmy najnowszy model statywu naszyjnego. Daje wiele możliwości stabilizacji aparatu fotograficznego lub kamery. Przydatny do obsługi aparatu lub kamery ,, z ręki” . Przy dłuższym trzymaniu sprzętu ręce zaczynają nam cierpnąć , drżeć. Używając tego prostego statywu ( uchwyt – stabilizator ) pomagamy uzyskać lepsze efekty filmowania , robienia zdjęć . Statyw naszyjny jest łatwy w obsłudze, mały i lekki. Często taki statyw kupują klienci wyjeżdżający na urlopy – łatwo umieścić go w bagażu i przydaje się w czasie zwiedzania.

Na zdjęciach poniżej pokazane są sposoby jego użycia. Dodatkowo mając mały aparat lub kamerę możemy trzymając statyw na wyciągniętej ręce filmować lub robić zdjęcia ponad głowami ludzi, wtedy działa jak monopod wysięgnik.

Zobacz statyw naszyjny w naszym sklepie

uchwyt_naszyjny_1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

filtry polaryzacyjne Fujiyama

Filtry UV , filtry polaryzacyjne Fujiyama Marumi

Filtry UV i polaryzacyjne – kiedy używać

Pogoda coraz ładniejsza, słońca coraz więcej , lato za pasem …. coraz więcej klientów kupuje filtry. Wyjazdy wakacyjne, spotkania weekendowe – słońce, jeziora, plaża, góry …..  No i miło by było upamiętnić to na zdjęciach !

Kiedy  słońce operuje zaczynamy myśleć o filtrach do obiektywu – czy potrzebne , a jeśli tak, to jakiego użyć. Filtr UV czy filtr polaryzacyjny ?

Filtry UV

filtr uv filtry W dobie aparatów analogowych filtry UV używane były głównie przy fotografowaniu w górach. Pojawiająca się mgiełka, na skutek rozproszenia promieni UV, widoczna była na zdjęciach robionych na kliszach, mimo że oko ludzkie jej nie dostrzegało. Dopiero użycie filtra UV ,, czyściło” obraz.

Przy fotografowaniu aparatami cyfrowymi konieczność użycia UV-ki zmalała, o ile nie fotografujemy wysoko w górach. Użytkownicy aparatów cyfrowych stosują filtry UV głównie w celu zabezpieczenia soczewki obiektywu. Lepiej wymienić filtr niż uszkodzony obiektyw !  Nasze szklane filtry Fujiyama, produkowane przez koncern Marumi, świetnie się sprawdzają w tej roli. Oprócz zwykłych filtrów UV oferujemy również filtry UV DHG Protect ( Digital High Grade Protect) w wersji slim, przeznaczone szczególnie do cyfrowych aparatów. Wąski pierścień uniemożliwia winietowanie nawet przy najszerszych kątach.

Japoński koncern Marumi Optical jest od ponad 50 lat czołowym producentem filtrów i akcesoriów. Długie doświadczenie pozwoliło koncernowi Marumi na stworzenie wysokiej klasy filtrów Fujiyama. Produkty te mają dostępne ceny i jakość nie odbiegającą od drogich marek ! Klienci kupujący je wracają po nowe produkty tej marki z czego bardzo się cieszymy, bo oto przecież chodzi w handlu, aby obie strony były zadowolone.

Filtry Polaryzacyjne

Wielu fotografów uważa, że są niezastąpione. Filtr polaryzacyjny tłumi fale świetlne, które mają inny kąt niż równoległy do osi obiektywu. Użycie go pozwala wyeliminować odblaski z powierzchni wody, szyby , zwiększyć nasycenie barw nieba i chmur jak również poprawia kolorystykę fotografowanych obiektów i przestrzeni.

FILTRY DHG.1

Filtry  polaryzacyjne umożliwiają robienie wysokiej klasy zdjęć jeśli umiemy się nimi dobrze posługiwać. Zasadą podstawową jest ustawienie się stosunku do słońca pod kątem 90 stopni i obracając pierścień filtra obserwujemy zmianę obrazu. Zatrzymujemy obrót kiedy widzimy, że obraz nie ma już niepożądanych efektów.

W naszej ofercie mamy szklane filtry kołowe polaryzacyjne Fujijama w wersji podstawowej – PL CPLjednopowłokowe oraz wysokiej jakości DHG CPL(D) slim, mające 8 powłok jonowych ( Digital High Grade) specjalnie dla aparatów cyfrowych.

W rankingu filtrów polaryzacyjnych filtry Fujiyama DHG CPL(D) wg Optyczne.pl uzyskały 1. miejsce w ocenie jakości do ceny. Cieszymy się , że możemy je zaoferować naszym klientom, którzy polecają je znajomym i wracają po następne filtry.

 

 

konwerter obiektyw soczewka

Konwerter szerokokątny Fujiyama Japan

Konwertery szerokokątne w kamerach i aparatach fotograficznych

konwerter obiektyw soczewkaDla tego, kto wie czym jest konwerter, sprawa jest prosta. Jednakże bardzo wielu użytkowników sprzętu foto­ wideo nie zdaje sobie sprawy z ich istnienia. Nie ma co się dziwić, że tak jest, ponieważ każdy posługuje się obiektywem ze zmienną ogniskową, czyli zoomem i uzyskuje efekt przybliżania obrazu w pozycji tele i w stronę przeciwną szeroki obraz w pozycji skróconej ogniskowej obiektywu uzyskujemy szeroki obraz dla konkretnego obiektywu. Obiektywy są bardzo różne, jak i różne obrazy można przez nie uzyskać. Producenci starają się ciągle o to, aby obiektywy były coraz lepszej jakości z większymi możliwościami. Bardzo duża zmiana w obiektywach nastąpiła z obrazu standardowego na obraz panoramiczny i do tego jeszcze duża zmiana ogniskowej czyli zooma. Nowe konstrukcje obiektywów poszły w kierunku uzyskania długiej ogniskowej, tak aby można było uzyskać obraz przybliżony jak prze lornetkę. Większość zoomów w różnym zakresie tak działa. W drugą stronę uzyskanie szerokiego obrazu z małej odległości jest bardzo trudne dla konstruktorów.

Konwerter szerokokątny – dlaczego używać?

Proszę sprawdzić przy maksymalnym szerokim kącie w kamerze wideo, z odległości 1,5 m jaki mamy szeroki obraz. Ledwo zmieszczą się na nim dwie osoby. Szerszy obraz można uzyskać tylko przez zwiększenie odległości, jednak co zrobić jeśli za nami jest ściana, a co będzie jeśli młodej parze składamy życzenia i na obrazie jest raz panna młoda a raz pan młody bo razem się nie mieszczą? Co będzie na przyjęciu weselnym, gdy przy stole można będzie objąć nie więcej niż trzy osoby? To tylko jeden z przykładów, a takich sytuacji jest wiele. Dlatego w tych trudnych warunkach filmowania używamy konwerterów. Sprawę poszerzenia obrazów można rozwiązać stosując konwerter szerokokątny wysokiej jakości produkcji japońskiej Fujiyama.

Konwerter marki Fujiyama – 2 w 1 – konwerter i pierścień makro

soczewka konwerter szerokokątny pierścień makroNa polskim rynku jest wiele przeróżnych konwerterów, w różnych cenach i wszystkie są zachwalane jako najlepsze. Niestety mimo że są oznaczone tym samym współczynnikiem 0,45 to uzyskane przez nie poszerzenie obrazu nie jest większe niż 35% do 50%. A teraz uwaga nasz konwerter Fujiyama 0,45 poszerza obraz o 100% ! Kto nie wierzy niech sprawdzi u nas. Porównując inne konwertery bardzo renomowanych firm nie było takiego samego. Konwerter szerokokątny Fujiyama 0,45 jest dwusoczewkowy – dolna soczewka to pierścień makro. Po odkręceniu przedniej soczewki uzyskujemy możliwość robienia filmu lub zdjęcia z bardzo małej odległości ok. 10 – 20 cm z dużym powiększeniem np. małego owada, kwiatka, mrówki czy 1 grosz o średnicy 5cm. Zapraszamy wszystkich klientów z kamerami do naszego sklepu Warszawa al. Jana Pawła 43a / 32b (dolny poziom) zademonstrujemy jak to działa. Nie ma nic lepszego niż zobaczyć na własne oczy działanie tego konwertera. Konwerter szerokokątny, jak sama nazwa wskazuje, jest przeznaczony do uzyskania szerokiego kąta.

Jak konwerter działa  w pozycji tele?

Działa dobrze. Tylko w najnowszych kamerach gdzie ekran jest szeroki a zoom tele bardzo duży trzydziesto­-  czterdziestokrotny na samym końcu najdłuższej ogniskowej obiektywu ukazują się małe braki obrazu w rogach. Jest to tzw. winietowanie. Nie jest to wada konwertera, który jest używany do szerokiego kąta, a nie do teleobiektywu. Takie jest przeznaczenie takiego konwertera. Jest jeszcze jedno pytanie na które, należy udzielić informacji – czy konwerter zniekształca obraz kamery lub pogarsza jakość obrazu? Wiele osób ma obawy, że wysokiej klasy kamera będzie miała gorszej jakości obraz, przez użycie konwertera. Nie mogę ręczyć za wszystkie kamery obecne na rynku. Oczywiście, że są konwertery tanie i niskiej jakości i takie wady występują. Stara zasada mówi „ nie wszystko co tanie jest dobre”. Występuje jeszcze jeden problem, dotyczy on bardzo małej ilości kamer, a mianowicie jakości obiektywów w samej kamerze. Są wady obiektywu niezauważalne dla użytkownika, a po zamocowaniu konwertera są widoczne, wtedy też nie ma problemu, gdyż konwerter można zwrócić bez żadnych uwag z naszej strony. Dlatego korzystajcie Państwo z naszego sklepu.

lampa diodowa panel LED

Profesjonalne studyjne lampy diodowe

Panele diodowe

Proszę Państwa, czy to nam się podoba, czy nie, jesteśmy świadkami olbrzymiej rewolucji w oświetleniu w studio fotograficznym i w oświetleniu wideo. Wydawało się, że elektroniczne lampy błyskowe studyjne osiągnęły w swoim technicznym rozwoju taki stopień doskonałości, że nic nie jest w stanie ich zastąpić, a jednak stało się coś niezwykłego i zaskakującego. To, co wczoraj było niemożliwe, dzisiaj już działa. Moc błysku lampy jest zastąpiona mocą światła stałego uzyskanego z panelu diodowego. Użyte diody są coraz bardziej udoskonalane, mają coraz większą moc i jest to z pewnością technologia przyszłości.lampa diodowa panel LED

Zalety lamp diodowych – mobilna

Wielką przewagą lamp diodowych nad błyskowymi jest to, że możemy w płynny sposób regulować barwę światła od 3200 K do 5600 K i obserwować efekt zmian od razu na ekranie aparatu. Możemy dodać lub ująć temperaturę barwy światła bez zakładania filtrów oraz regulować moc światła od zera do maximum. W ten łatwy sposób uzyskujemy naturalne barwy obrazu. Takich możliwości z lampami elektronicznymi błyskowymi nie mamy. Z całą pewnością można powiedzieć, że diodowe oświetlenie zostało wynalezione dzięki nowej technologii cyfrowej zastosowanej w aparatach fotograficznych i kamerach video. Pozwala ono obserwować fotografowane obiekty przed wykonaniem zdjęcia i korygować światłem rozkład cieni oraz jakość zdjęcia. Światło diodowe i technologia cyfrowa współpracują ze sobą ku naszemu zadowoleniu. Niewątpliwą zaletą lamp diodowych są ich niewielkie rozmiary i waga. Są płaskie i można je swobodnie przenosić choćby w torbie do laptopa.

Panel diodowy w plenerze

Zasilane są z sieci 230V przez zasilacz prądem o napięciu 15V, ponieważ pobór prądu
jest niewielki ok. 36W, to wystarczy podłączyć akumulator o tym napięciu i już można
używać lampę w terenie. Mamy również lampy z możliwością stosowania akumulatorów Sony V-Lock, co daje duże ułatwienie użycia w plenerze.

Na targach Photokina, które odbyły się we wrześniu w 2012r. w Kolonii, wyraźnie było widać malejącą ilość tradycyjnych lamp błyskowych na korzyść lamp diodowych. Wszyscy znaczący producenci idą w kierunku lamp diodowych.

lampa pierścieniowa do makijażu portretu

Lampy pierścieniowe

W ostatnim czasie zauważamy duże zainteresowanie klientów , a szczególnie pań, lampami pierścieniowymi.  Mamy szeroką gamę lamp pierścieniowych o różnej mocy z pojedynczymi żarówkami 22W , 28W , 40W , 65W lub z kilkoma żarówkami pierścieniowymi RFL-2: 22W +40W RFL-3: 22W + 28W + 40W

Lampa pierścieniowa – zastosowanie – do portretu , makijażu

RFL_2_4Lampy można używać do fotografii amatorskiej i profesjonalnej oraz do filmowania.  Wspaniale sprawdza się przy fotografii makro. Giętkie ramię, na którym zamocowana jest  lampa, umożliwia ustawienie światła wg potrzeby. Często ceniony jest efekt kółek w oczach, jako zamierzony efekt artystyczny, choć niektórych ten efekt już nie zachwyca i szukają innych możliwości tworzenia nastroju przy pomocy światła.

Lampy do makijażu

lampa pierścieniowa do makijażu portretuLampy pierścieniowe zyskały bardzo dużą popularność wśród pań robiących zdjęcia makijaży jak również tutoriali na you tube, pokazujących makijaż krok po kroku. Najczęściej stosowane lampy do fotografii i filmowania to NG-28C 28W  oraz NG-40C 40W. Często klienci robią u nas w sklepie próbne zdjęcia używając tych lamp. Efekt można ocenić wstępnie od razu. Przy robieniu zdjęć z bliska – ok. 30-40 cm od twarzy najlepiej sprawdzała się lampa 28W głównie zdjęcia makijażu oka, natomiast przy tak bliskiej odległości lampa 40W lekko nie doświetlała centralnej części zdjęcia, przy tej lampie -NG-40C zdjęcie lepiej wychodzi przy odległości powyżej 50 cm.

Lampy pierścieniowe – temperatura światła dziennego

Fluorescencyjne żarówki dają jasne równomierne bezcieniowe światło o temperaturze światła dziennego 5400 K- 5600K.  Współczynnik oddawania barw Ra >90 , co oznacza w praktyce, że barwy na zdjęciach są takie same jak widziane w rzeczywistości. Oczywiście ważne jest odpowiednie ustawienie funkcji w aparacie.

 

uchwyt do lampy błyskowej reporterski c

FB-200 reporterski uchwyt lampy błyskowej

Od dłuższego czasu staramy się promować ten produkt. Pomimo, że naszym zdaniem jest naprawdę bardzo dobry to jednak nie odnotowaliśmy, aby jego sprzedaż była na dobrym poziomie.

Jak widać z samego zdjęcia i krótkiego opisu w sklepie internetowym było za mało i z tego względu postanowiliśmy przedstawić jego praktyczne zastosowanie.

Uchwyt reporterski w praktyce

uchwyt do lampy błyskowej reporterski cWielokrotnie w pracy w pracy fotoreporterskiej spotkamy się z problemem stosowania lamp błyskowych dużej mocy. W przypadku stosowania aparatu z gripem zwykłe uchwyty na dodatkową lampę błyskową mogą być zbyt małe. Proponowany przez nas uchwyt ma odpowiednie wymiary – pozwoli zamocować aparat z gripem.

Uchwyt typu C – uchwyt kątowy

Proponowany uchwyt określany jest w branży mianem uchwytu kątowego bądź uchwytu typu C. Warto zwrócić uwagę na to, że w naszym uchwycie mamy możliwość regulacji kąta zamocowania lampy błyskowej.

Wielofunkcyjny uchwyt kątowy

FB_200.5Kolejne bardzo interesujące funkcje naszego uchwytu to możliwość podpięcia parasolki . Ma również  poziomicę , otwory mocowania 1/4 cala oraz przejściówki na gwint 3/8 cala

Solidna konstrukcja

Uchwyt naprawdę jest dobrej konstrukcji – sprawia wrażenie solidności od pierwszego momentu, gdy tylko bierzemy go do ręki. Gorąco polecamy zarówno wszystkim zawodowcom jak i ambitnym amatorom.